tisdag 11 december 2012

Snöfys

En massa snö och med det skotta. Kan fungera som träning tänker nog en del. Men faktum är att en vältränad människokropp inte blir särskilt ansträngd av snöskottning.
Så efter lite skottning, middag och vila bar det iväg till gymmet för ett rygg- och axelpass. Det är inte alla dagar man känner inspiration inför träningen och idag var en sån dag. Men man är ju som man är och pallrar sig iväg ändå.
Och det slår aldrig fel. För när man väl är där är det toppen.
Dessa snöiga och kalla dagar verkar folket hålla sig hemma vilket i sin tur innebär att finns gott om plats för träning. Man gör allt i det tempo och den ordning man själv så önskar.
I dagens pass la jag mest fokus på axlarna, vilket jag gjort ett tag, och som jag upptäckt är lite svaga i förhållande till resten av min kropp. Jag har nu märkt att jag börjar få bättre balans i kroppen, vilket i sin tur kommer gynna min övriga träning framledes.
I min ursprungsplan skulle jag nu vara inne på mer aerob träning. Men då min förkylning sinkat tre veckors träning förlänger jag uppbyggnadsfasen fram till jul.
Träning imorgon: ben, vader och mage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar