tisdag 1 oktober 2013

Dags att dra igång!

Då så var det dags igen.

Efter en rätt så bra träningsommar fick jag avrunda med Kalmar minitri och Stockholm halvmara.

Nu så ska "bågen spännas" för nästa säsong.

Tanken är att under några månader, säg fram till jul, köra lågintensiv träning, där jag har förhoppningar om att få igång simningen ordentligt samt att stärka kroppen rent allmänt.

Träningen lägger jag upp i form av "basvecka" med start vecka 41.

Min basvecka:
Måndag: bodypump/styrketräning
Tisdag: löpning 60 min
Onsdag: morgon simning, kväll cykling 90 min
Torsdag: bodypump/styrketräning/djunglesport
Fredag: löpning 60 min
Lördag: cykling 60 min alt vilodag
Söndag: morgon simning, eftermiddag löpning 60-90 min

Tanken är sen att jag successivt under perioden ska öka intensiteten och kanske även träningsmängden.

Ska bli spännande och se hur kroppen reagerar!

Jag kommer att hålla bloggen uppdaterad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar