söndag 14 april 2013

Vårfint i trädgården

Efter att stökat runt i våran "trädgård" hela dagen, och gjort vårfint, åkte jag till gymmet.

Löpning skulle det bli. Det var två veckor sen jag sprang senast.

Att springa på löpband är ju inte det roligaste direkt och för att göra det lite mer uthärdligt blev det intervaller. Tusan så jobbigt men det händer lite hela tiden, vilket är bra.

45 minuter höll jag på, varav 30 var intervaller.

1,5 minuter intervall (12 km/h) följt av 1,5 min jogg (9,4 km/h) i tre set. Efter det ökades farten i intervallerna till 13,3 km/h i två set följt av ett set med en intervallhastighet på 15 km/h för att sedermera återgå till 12 km/h i fyra set. När det var som tuffast hade jag pulstoppar uppemot 180.
Därefter joggade jag ut tiden i 9.4 km/h. Det var mycket ansträngande!

Men det var inte slut med det för efter 10 minuter stretching körde jag 15 minuter core, viktigt för bland annat simmet.

Nästa träningspass imorgon, simning 60 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar