söndag 10 mars 2013

Härliga söndagsträning

Ute blåser en isande rå kall vind.
Strax efter åtta gav vi oss av till gymmet, jag och Kerstin. Och så skönt att "krypa" in i gymvärmen. Det har blivit allt fler som tränar söndagsmorgnar.
Som sig bör var löpa jag skulle göra.

Vet inte om jag berättat tidigare men jag har alltid 1% lutning på löpbandet för att kompensera bl. a luftmotståndet vid utomhuslöpning.
I 55 minuter sprang jag. De första 35 min i 10-11 fart, vilken gjorde mig rejält andfådd, och de resterande 20 min i 8.7 fart.
Allt som allt ett hyggligt pass!

Nu är jag tillbaka i normala gängor och kommer ha en "vanlig" träningsvecka.
Måndag: bodypump
Tisdag: djungle sport
Onsdag: vila (kanske simning)
Torsdag: simning
Fredag: djungle sport + spinning
Lördag: vila
Söndag: löpning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar