fredag 1 februari 2013

Redigt "pannben"!

Efter en dags extra vila så var det dags igen. 45 minuter spinning skulle göras och jag hade längtat hela dagen.
Jag var ombytt och klar en kvart innan passet drog igång och bara sååå taggad. Jag kände mig full av energi och körde igång direkt. Så när passet väl körde igång hade jag hållit på en kvart och var rejält på gång.
Upplägget bestod i att vi cyklade intervaller i alla dess former, långa, korta, stående och sittande. Och taggad som jag var så körde jag järnet redan från början.
När det väl var slut var jag så utpumpad som det bara går att bli och då menar jag riktigt slut. Så totalt utpumpad så att de andra blev oroliga. Många tankar flyger genom huvudet då... Man blir nästan lite rädd. Hjärtat dunkar och man känner svimmningskänslorna komma och man intalar sig att "jag får inte somna, jag får inte somna, måste hålla mig vaken". Sen går det en kvart, ,man får lite återhämtningsdryck i sig, och det känns rätt så ok.
Jag kan konstatera att när väl motivationen finns har jag ett "jävla pannben".
Imorgon blir det vila, och kanske bilköp.
På söndag har jag tänkt lite morgonträning igen. Fick blodad tand förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar