söndag 16 december 2012

Tungt.

Efter att jag tillbringat större delen av dagen med att läsa stack jag och Kerstin till gymmet. Som planerat tog jag löpbandet i besittning.
Jag har börja springa i kompressionsstrumpor och det fungerar riktigt bra.
I övrigt så har jag inte kommit igång riktigt efter att jag var sjuk. Känner mig orkeslös...
Hade planer på att köra intervaller men de gick i stöpet då jag inte kunde mobilisera den energi som krävs. Det blev slätlöpning istället, med 1% lutning, i 40 minuter. De första 30 minuterna i 9-12 km/h tempo, där huvuddelen av löpningen låg på 10. Och sista 10 minuterna i 8,5-9 tempo. Jag hade hyfsad koll på pulsen hela tiden och låg som mest på 182. En klocka hade helt klart underlättat. Men man kan inte ha allt...
Jag kommer efter kommande vecka gå över till mer aerob träning och blir då förhoppningsvis lite piggare.
Nästa pass imorgon. Styrka, rygg och axlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar