torsdag 13 december 2012

Sommar sommar sommar...

Efter mat och lite lussetittande åkte jag och Kerstin till gymmet. För Kerstin gällde löpning. Jag körde lite klassisk bröst- och armträning.
Som alltid när jag styrketränar lyssnar jag på "sommarpratare" som jag tankat ner till min IPod. Dels ger det lite sommarkänsla, samt en smak av underbara Österlen, och så går man som i en egen "bubbla". Rätt gött faktiskt!
Passet:
Bänkpress 70 kg 4 set 8-10 rep
Snedbänk 50 kg 4 set 6-8 rep
Flyes 55 kg 3 set 15 rep
Pushdowns 8 kg 3 set 6-8 rep
Triceps "vanligt" 
Biceps "vanligt"
Passet gick väl sådär. Hittade inte det där lilla extra. Och vad gäller armträningen så behöver jag byta övningar. Har kört samma allt för länge.
Jag "smyglyssnade" lite på en PT och hans klient. Han påstod att man behöver byta övningar var fjärde till sjätte vecka för att få fortsatt god utveckling. Han menade på att kroppen vänjer sig och man stagnerar. Värt att ta i beaktande och snickra ihop ett annorlunda träningsupplägg.
Imorgon är det träningsfritt, firmafest. Nästa träning på söndag och då troligen löpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar