fredag 28 december 2012

Intervaller

Löpning i intervaller. Sååå jobbigt det kan vara...
Efter att benen känts rätt så ok bestämde jag mig för löpning. Och den här gången var det inte snack om att hålla jämn puls. Här skulle köras hårt i intervaller så att jag kom upp i zon 3, över 90% av maxpuls. Och det känns kan jag lova.
Jag värmde upp som vanligt innan löpningen. Därefter sprang jag i 50 minuter.
5 min "upplöpning" för att få bra puls, ca 150.
25 min intervaller i farter på 10,9-13,3 km/h. Mellan intervallerna 9,6 km/h.
20 min relativt jämn fart 9,2-10 km/h
Efter det nedjogg/gå och stretching.
Ett bra pass utan några som helst känningar i knä eller höft. Tror min uppbyggnads träning har effekt!
Kul att både Kerstin och Karin va med.
Ingen träning igen förrän på måndag för imorgon och på söndag är vi på turné. Först götet och sen malmö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar