torsdag 27 december 2012

Cirkelträning

Kerstin och jag åkte till gymmet vid halv fyra. Inte förrän vid halv fem var vi där. Vi fick nämligen ta vägen om Toyota för att fixa ett trasigt framlyse på bilen.
Väl där körde jag något för mig helt nytt. Istället för att köra övningarna färdigt en och en så körde jag dem i serie och många fler reps. Ex när jag tränade ryggen så började jag med latsdrag 15 reps, sen direkt till stående enhandsdrag med hantel 12 reps per arm, sen vidare till rodd 15 reps och efter det en kort vila. Detta gjorde jag i serie om 4 set.
På samma sätt tränade jag  sen även axlar och bål.
Tanken med detta är att jag ska fortsätta utveckla/behålla min styrka och samtidigt träna så att jag blir uthålligare.
Parallellt kommer jag att öka träningsmängden vad gäller löpning och cykling. Vartefter kommer även simningen in. Styrketräningen kommer minska motsvarande ovanstående ökning.
Ny träning imorgon. Vad det blir beror på hur benen känns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar